Makanan Sunnah

Assalamualaikum....

uhukk...uhukk...heavy cough lol...rase nak terkeluar anak tekak...tadi p clinic doc x suggest ape2 ubat batok coz takut effect kat babies...tahan jer la...dugaan...dugaan...boleh pulak kene batok tyme2 mcm nie...sakit kat bawah tummy nie tiap kali batok....errrr....tapi rase agak okies compare to pagi tadi...my mom pakse makan Madu Tualang...aku nie susah nak makan bende2 manis tapi terpakse untuk melegakan gatal tekak nie ha...


nie le madu tualang tersebut...perghhh manis giler...tapi betul la bile di nama kan makanan sunnah, sekali ngap jer lege sikit batuk aku nie...xla dasat mcm pagi tadi...sebut pasal makanan sunnah mak aku selalu cakap tyme2 pregnant mcm nie elok amalkan...baik untuk ibu jugak untuk baby...


masuk kandungan 7 bulan mak aku da pakse makan olive oil nie 2 sudu tiap2 pagi n malam...aku pon makan ler...xtaw ape khasiatnye...tapi mesti ade...dah name pon makanan sunnah kan...cume bile fikir balik kenape kerajaan eropah mensubsidikan 2 sudu olive oil pade rakyat nye setiap hari???mesti ade kebaikan nye kan...nanti aku google kenape...


oleh sebab aku xleh minum susu untuk ibu mengandung tapi doc pakse aku minum susu coz aku carry twin...so aku try la susu kambing...alhamdulillah aku x alah ngan susu nie...aku minum dari 4 minggu usia kandungan...ajaib kan sebab aku mmg xle bau susu...tapi dah name makanan sunnah sume di permudahkan...syukur Alhamdulillah....


ini buah tamar la...atau kurma...ana memang x suka makan ini buah coz gigi ana berlubang...law terselit sakit gigi...tapi dah minggu2 akhir nie terpaksa makan coz ade fakta menyatakan makan kurma boleh tambah tenaga n memudahkan proses kelahiran...name pon makanan sunnah...aku yakin ngan benefit makanan sunnah nie...


selain tu kismis n badam memang wajib makan sebelum tidur...aku xde masalah ngan bende nie...coz badam memang fav aku tyme mak buat kuih raye...haha...asik kene katok tangan nie...mane x kuih mak aku x penah jadik kalo aku ade...haha...ampun mak...nah makan puas2 xde sape nk kaco...lala...

ade banyak lagi makanan sunnah yg baik diamalkan...zafran,buah tin,buah delima...banyak lah...aku yakin banyak kebaikan makan makanan sunnah nie...bukan tyme pregnant jer...x pregnant pon bagus amalkan...opsss!!! aku ade mengidam chocolate nie....jap lagi aku post...teringin sgt nak makan...macam2 da...haha...okies korang...enjoy n3 buruk aku nie k...salam....

No comments: