iTs aLL AbOuT SuNdAy...rendang bebek vs serunding mak eton...

Salam 1 Ummah kawan-kawan...today mak buyung nih nak story sikit pasal semalam...owh what a beautiful Sunday...mak ,along,uda n En Suami ade kat rumah...lagi la bahgie nye terase...biasanye tyme mcm ni kami ber2 je(mak n aku)...tyme bermalas-malasan kat depan tv ade orang datang ke rumah...selembut raut wajah penuh dengan ciri2 keibuan...itu dia Cik Lina (my mum officemate) sudah tiba..."nah Ton den ado bawak rondang itik untuk shuhada ni ha...den kalau masak mesti toringat kek shuhada"...wink2...bahgie nye ade orang ingat kat aku...korang pernah makan x rendang Bebek a.k.a Itik nih???




yeah!!! ini die Rendang Bebek a.k.a Itik Cik Lina...4 info aku xpernah makan itik selama 25 tahun 1/2  hidup kat muka bumi ni...since berpindah kat N9 ni la aku dapat merasa...texture die agak kenyal tapi x liat ye..rase mcm makan ayam kampung tapi lemak sikit...perrrhhhh....terbaikkkk wowww...





mehh!!!aku kasi close-up sikit...tu dia...3 ketol aku bantai sorang...xtau kenapa tapi aku mula heart kat rendang itik ni...walau pun sebelum nie rase agak 'seram' dengar nak makan itik...lepas ni aku nak berguru la dengan Cik Lina..boleh tambah resepi hari raya akan datang...yuhoooo




habis..yg tinggal tu cume tulang ye kawan2..licin tapi x licau sangat la...tapi sumpah ini rendang itik memang terbaikkkk...tengah sibuk menghabiskan rendang itik ni terdengar sesuatu datang dr arah dapur...ape da berlaku...jeng...jeng...jeng...




owh...mak eton n miss Faradilla tengah wat project Serunding 4 Sambutan Hari Raya LPP Tanggamas,Tampin rupenye...if korang orang Jawa+Bugis serunding ni sangat familiar tyme raye2 or kenduri kendara...so ni dia Serunding ala Jawa Bugis Mak Eton...




hahaha...walaupun aku langsung tak terlibat dalam ini pembikinan serunding tapi aku nak pose pic tengah godeh ini serunding...tyme yang diambil untuk siapkan serunding ni makan masa 2-3jam xsalah aku...so lepas ni sape2 nak tempah serunding lazat mak eton ni boleh la PM aku yer...sekian je untuk masa ni...law rajin aku cerite lagi okies...

No comments: