practice make perfect (part 1)


salam 1 ummah...1 malaysia...hehehe...2day aku nak shares dengan kawan2 sume tentang 1 cerita...story ni bermula bila my auntie titip kan 2 orang anak beliau kepada aku last two week...hahaha...walaupun mereka da besar tapi ni kire mcm aku jadi mummy angkat untuk diorang la...memang diorang sangat bijak dan baik...tapi tahap kekekokkan aku dalam bab2 menguruskan anak2 kecil ni masih ketara...kalau ade baby nanti entah mcm mane agaknye...aku sebenarnya kurang pengalaman menjaga budak2 ni memandangkan jarak antara aku n my little crazy sista dalam 5 tahun...so aku xmerasa jage adik2 sangat...tau2 kami dah besar...so seriously aku 0 knowledge dalam bab2 ni...nak jadikan cerita aku pun bawak la cousin aku ni g jalan2 sebab diorang nampak boring sangat...nak tau mane aku bawak mereka...chech it out..



nie si kakak..Wan Nur Atiqah name die..senang jage dak iqa ni...xbanyak kerenah...pandai bawak diri...


ha ni si adik..Muhammad Eiman name die...agak adventure gak jage dak eiman tomei nih...tengok pic ni da tau kan...sangat pot pet...mulut macam orang tue law cakap...tp aku sayang sangat mereka ber2...


memandangkan keadaan aku yang agak susah nak berjalan skarang nie aku bawak la diorang p JJ Bandaraya Melaka...dekat dengan rumah...eiman cakap "kak sue eiman lapar la...xreti ke nak bawak eiman makan" hahaha....see..so pot pet mulut die kan...tapi aku pon 1 x snstive budak punye tyme makan...so tanye la eiman nak makan pe???budak ni cume tau KFC je dalam idop die...sume fastfood restaurant die panggil KFC...so cute...


aku bawak la diorang lunch kat sini..sambil tunggu makanan sampai aku layan la 2 beradik ni...iqa maintain cool...diam n xbanyak cakap...


eiman lak dapat pensil n kertas senyap la...4 ur info eiman left handed macam aku...comel sangat tengok die lukis ntah ape2 nath...after 10min menunggu...tgok ape yang berlaku...

10 minit pertama...still focus on drawing...

eiman mula hilang focus sebab makanan lambat sampai n eiman sangat lapar..."kenape la lambat sangat ni" eiman mengomel..

tyme ni aku start cuak...takot eiman buat perangai...seriously aku susah nak pujuk budak menangis ke meragam ke...mmg faild


seriously eiman lapar...sian dak nih...sorry kak sue kurang senstive...jap lg makanan sure sampai k...


 tu eiman punye chicken carbonara dah sampai...bace doa makan dulu ye sayangs...


tu dia xtoleh kiri x toleh kanan...lapar sangat dak tomoloh ni...aku sedih giler bio kan dak ni lapar...tau mak die mati aku...huhu


iqa macam biasa x banyak ragam...kak long la katenye...tapi aku bg kredit kat iqa coz die kakak yang paling responsible kat adik die..


eiman still makans walaupun kami da berhenti tyme ni...


bile dah kenyang begini la jadinye...aku bersyukur eiman x meragam sangat...makan pun senang...good boy eiman...nanti kite g jalan2 lagi ye...aku masih berlire2 nak g mane...nak bawak g zoo both of my cuzzy xnak g...da banyak kali g katenye...nak g Water World baju pulak x bawak...so nantikan sambungan episode practice make perfect yg ke 2...huhuhu  


No comments: