practice make perfect (part 2)

Hi all's...jom sambung balik...bile semua tempat yg aku suggest kat my little cuzzy ni dapat bad respond, iqa mule bersuara "kak sue penah g taman rama-rama x??? iqa n adik xpernah g lagi la...owh...cadangan yg baik...aku pon xpenah g lg tempat tu...so aku terus la bawak budak2 ni g taman rama-rama kat Ayer Keroh...



welcome to Taman Rama-rama...1st tyme jejak kaki kat sini...xsabar nak tengok rama-rama yg kiut miut tu...jom masuk kawan2...


bile masuk dalam...hurmmmm...a bit disappointed sebab rama-rama x banyak sangat...boleh la kire dengan jari bape ekor rama-rama kat situ...dekat depan tu ade la gua...so kami masuk dalam nak tengok ape yg ade..


memang xade ape2...sedih gile...penat tu jalan...tapi iqa n eiman still nak teruskan journey...aku ikot jer...kami lalu je la kat gua ape ntah tu...


keluar dari gua baru rase semangat nk explore tempat ni...hujau,tenang,nyaman dan redup...peh aku cinta kehijauan...


ikan koi xsalah aku...sangat banyak dan gemuk2...memang cantik...tapi kenapa visitor2 kat sini campak duit syiling dalam kolam ni...campak kat aku leh wat tepon kat public phone...hahaha...mesti ade kepercayaan  mereka yg kite xtau kan...


ehh eiman pon nak gambar kat sini la...len macam je pose tu eiman...huhuhu



eeh besar nye ture-ture tu...kure-kure la man...mmg besar tapi aku penah tengok lagi besar dr nie kat zoo KL...haha


merak kayangan kowt...putih jer...


nie part paling aku seram sejuk...hahaha...laju je aku jalan...sempat snap sekeping je...errrrr


patut la rama-rama xde rupe2 nye sume da kene masuk kat museum...hahaha...jadi la dapat gambo gak...

 before balik snap la pic kat pintu gerbang ni ha...sebenarnya xla teruk sangat tempat ni...ticket pun murah...cume name tempat xsesuai...buat la Mini Zoo ke, taman buaya ke,taman ular ke...sebab kat sini buaya n ular die dahsyat besar...ape pun 2 1/2 stars untuk tempat ni...okies kawan2 enjoy ur day with smile n happiness...salam

No comments: