Susu Ibu vs Susu Formula


Salam...have a nice Sunday...hope korang sume happy bersantai dengan family di hari2 cuti begini...huhuhu...semalam pegi Tesco Melaka...sampi kat area susu formula untuk baby aku dan En Suami tercegat sekejap...kenapa ramai sangat manusia kat situ...ade jualan murah ke ape...1 family grab sampai 5 tin susu 1kg lebih...tu pon nasib baik pihak pengurusan limit kan kuantiti 5 tin maksimum...kalau x aku xtaw la macam mane mereka berebut utk susu tersebut...dengan muke blurrr aku tnye kakak sebelah murah ke susu ni kak...kakak tu pon bagi penerangan detail kat aku...biase satu tin dalm RM80 semalam RM60..fuhhh...betapa mereka jimat untuk stock bulan ni dan seterusnye...kakak tu tmbah lg bagus dik bagi baby minum susu ni..anak akak umur 8 bulan gigi da penuh...sorang mak cik pulak sambung...budak nampak lebih cerdik dan cergas...tapi memang pun anak2 kakak tu nampak bijak...



Aku pon mule la berkira-kira dgn En Suami...patut ke kite beli susu ni wat stock...aku bukan ape azam dalam diri ni nak fullBF kat our new comers...kalau boleh aku xnak campur susu dulu...masalahnye keyakinan untuk mendapatkan stock susu yg mencukupi amatlah rendah...lagi la untuk si twin ni...hurmmm...ape pon aku tetap berazam untuk fullBF untuk akan2 aku nanti...kebaikan susu ibu yang 6 ni sangat la memberi manfaat pada ibu n baby...

1. Kandungan protein yang tinggi.
2. Mempunyai antibodi dalam memerangi jangkitan.
3. Mengurangkan jangkitan usus.
4. Menguatkan hubungan antara ibu dan bayi.
5. Meningkatkan perkembangan mental kanak-kanak.
6. Kurang berisiko untuk mendapat alahan.



aku tambah yakin bile kat mane2 hospital pon akan pamirkan iklan seperti ini bagi menggalakkan penyusuan susu ibu secara eksklusif...


ni pon antara jenama pilihan kawan-kawan aku untuk si kecil mereka...


xsalah aku Sazzy duta produk ni...same ade die gunakan untuk Imaan Lilly n Tiara Rose tu  aku xsure la...


ni pulak susu pilihan my auntie untuk anak kesayangannye Iqa n Iman...nampak sangat kedua2 mereka bijak dalam akademik bile minum susu ni...memandangkan my auntie xboleh BF untuk anak2 die...so ini la pilihan nye...


ni pulak pilihan mak tok...die cakap susu ni bagus...dari zaman dulu bagi mak bapak yang berduit ni la susu untuk anak2 mereka...oleh kerana mak susah xdapat la bagi kami susu jenama ni...tapi kami tetap membesar dengan sihat...alhamdulillah...ape pun aku tetap akan cuba tanam azam dr sekarang untuk fullBF ni...if ade masalah nanti terpaksalah wat pilihan...sekian je utk saat ni...enjoy ur holiday...

No comments: