KePeRiHaTiNaN AnDa AmAt SaYa HaRgAi...

Hi all's...opsss...Assalamualaikum semua...bile kire2 lagi 27 hari aku nak deliver...macam2 pasaan dalam dada nie...xcited,takut,seram,gembire gak coz sesuatu yang paling bermakna dalam hidup aku suami dan family akan muncul x lama lagi...Doa dan harapan agar semua nye di permudahkan dan selamat je sentiasa aku panjatkan...malam yang sunyi sepi nie teringin nak membebel lagi...hahaha...En Suami da balik JB petang tadi...mak pulak da tidur...penat agaknye handle Stesen Minyak kat depan tu...ye la sebelum nie 'pegang' kelapa sawit now 'pegang' Minyak Petrol...kan da lari profession tu namenye...tapi mak tetap bersemangat kat tempat baru nie...die kate best dan mencabar...siap nak up pencen 60 tahun lagi...mak oii makin banyak la siswazah menganggur nanti...huhuhu...just joke...lets start the story...


hahaha...nie Kak Long aku...aku nak story la kan... last Saturday aku, Kak Long n Mak pegi la JJ Bandaraya Melaka...nak teman my sis shopping sakan...aku teman jer kies...maklumlah kene saving untuk my new comers nie...meleleh jer air liur tengok sales sane sini...sabar cik gayah...sabar...haha...nak jadikan citer jejak je kaki kat pintu masuk JJ aku bagaikan artis...perhhh...mule2 macam mem-perasan-kan nye aduhai nye pon...senyum jer la...tapi lame2 baru aku tau aku bukan perasan tapi mak n kak long aku jugak perasan..."kak nape sume orang tengok ko???sampai pusing2 kepala..." aku pon jawab dah macam artis aku nie...ape masalah nye nie...aduyai...mak pon cakap "diorang tengok perut kamu kak"...hurmmm...nape ngan perut aku...mule la buat kata kerja disebalik tanda tanye nie

  1. maybe diorang cakap aku comel walaupon pregnant...hahaha...mungkin tidak
  2. mak aii besar nye perut budak nie...(maybe nie la dialog 2 budak perempuan depan Baskin Robbins tu)
  3. budak nie da nak bersalin kot...tummy die da kebawah sangat tu...
  4. takut nye tengok perut kakak tu...
  5. kakak pregnant kembar ke(ni memang budak kedai kasut tu tanye aku)
  6. laju nye die jalan...kalah kakak sebelah die tu(kak Long)
  7. ...atau...dah nak register masuk ward pon sempat g shopping lagi...
hahaha...aku xkesah yg mane pon tanda tanye diatas tapi ade sikit perasaan x selesa macam aku nie mintak nak jadi begini...hurmmm...mak ngan kak long lagi la bile diorg tengok aku mereka tengok diorang balik...sure mereka pon xselesa aku di pandang sebegitu rupe...hahaha...xpe la yg penting aku masih sihat dan larat berjalan...kate orang banyak jalan senang nak deliver t...walaupon aku cesarean tapi masih berharap dapat la deliver care normal...xsusah mak nak jage aku nanti...huhu


ape pon aku bersyukur walau nampak sarat begini aku tak banyak alahan...x boleh tido tu biase la...sakit2 pinggang tu pon biase...maksud aku masalah bengkak kaki yg membataskan untuk aku berjalan belum aku alami...nurse2 macam pelik walaupon baby aku carry nie besar tapi aku masih xde bengkak kaki...maybe aku yg sedia besar sebelum pregnant nie memungkinkan aku xde bengkak kaki kowt...Alhamdulillah...okies kawan2 aku nak try tido dulu...kalau boleh la...esok pagi aku ade appointment dengan pakar...esok boleh la tau bile aku boleh serah diri kat  hospital...sambil berharap dapat la aku melahirkan secara normal...AMIN...daaa...salam

No comments: