RoMpErS FoR mY NeW CoMeRs...

Salam 1 Ummah dan 1 Malaysia kawan2...dah pukul 2.53am pon...macam biase la sejak kandungan masuk 28week lagi aku dah susah tido malam...pinggang nie sakit tahap gaban...tapi hari nie lain sikit coz lepas Isya' tadi aku dapat lelap 1 jam lebih...bangun2 ingat da pagi rupe2 nye baru pukul 9.45pm...hahaha...


walau ape pon aku suke tyme2 macam nie...tenang jer...baby pon calm kat dalam nie...sambil dengar surah2 pilihan,secawan milo panas dan 3 pack biskot Oat ape lagi...menghadap la lappy nie untuk merepek meraban menghappy kan diri sendiri...so aku nak story la pasal 'sesuatu' yang menjadi perbualan 'hawt' ibu2 dan baka2l ibu kat KKM mase aku wat check up last 2 week...nak tau ape story nye...lets go....




hah...nie la yang Kak Zalehah (ibu kepada 2+1 anak) dan Mommy Norza (ibu kepada 1+1 anak) sibuk bercerite tatkala menunggu no giliran yang mak ai lambatnye tu...so aku dengan Kak Ina(Mommy to be) khusyuk la menguping ape yang diorang rancak story kan tu..Baby Rompers a.k.a baju senyawa mak aku cakap...Kak Zalehah btau both of her baby sume die pakaikan rompers dr newborn sampai la dah nak masuk 2 adik kepada yg sulong tu..."senang fara, bile nak change nappy baby xpayah bukak seluar bagai...just open button kat bawah tu,change nappy then pasang balik button tersebut...aku ngan Kak Ina tercengang la dengar mereka berceloteh...betol jugak kan...aku kene cari alternatif paling baik untuk memudahkan keje bile anak2 nie kuar nanti...balik jer ape lagi terus la ajak En Suami cari Baby Rompers tersebut...

 cari punye cari jumpe la yang cute nie...sebab ade tulis perkataan tersebut sebenarnye...so xcited la ayah n bonda to be nie amik sorang sepasang...seb baek harge xmahal sangat...tapi kalau dapat RM10 lagi la best...budget kene good2 jer nie...lepas bayar kat casher so kami pon jalan2 la kat depan2 tu...mak ai lagi cumel2 baby rompers kat kedai depan...arghhh...mula la episod rambang mate sampai x ingat dunie...


jumpe pulak yang nie...mengenangkan 'mak tok', 'mbah' n 'oma' pon xcited nk tunggu baby kuar maka ayah beli la yang nie...

 dan yang ini...colour die agak meriah dan aku suke...so En Suami xboleh cakap pape...sile bayar je ye En Suami...huhuhu...lepas kuar dari shop nie aku terus tarik En Suami ajak balik...xnak toleh kiri kanan lagi da...tapi...jeng...jeng...jeng...


langkah kami terhenti apabila En Suami ternampak akan t-shirt comel nie...kate En Suami asyik rompers jer meh ayah belikan t-shirt lak...boleh buat g main bola nanti...hahaha...rupe2 nye En Suami pon rambang mate mcm aku...moral of the story kalau nak shopping barang2 baby mestilah ade list+survey+beli...kalau x jadi la mcm nie...huhu...okies kawan2...c u another tyme...Salam...



pss//: kalau nak beli baju baby make sure beli saiz 3  bulan ke atas...mengikut kajian baby cepat membesar...so untuk newborn beli 3 4 pasang dah cukup...so x la membazir...(@_@)


No comments: