32 week sudah...Alhamdulillah...

Last Tuesday, macam biasa aku wat check-up kat KKM area tempat tinggal aku..Alhamdulillah both of my babies sihat...sorang dah 1.95kg and sorang lagi 1.84kg...doc cakap aku boleh deliver anytime...oittt....seram nye...tunggu la baby cukup 2kg or lebih sikit doc...kalau dapat sampai 40week lagi cun...tp cakap dalam hati je la...huhuhu...As usual klinik sentiasa crowd walaupun aku da terpacak scince pukul 7 lagi...its ok...aku tunggu bersama bakal2 ibu dan mcm2 la pengalaman kami kongsi bersama....


Setelah 1 jam setengah menanti tiba giliran aku...mcm biasa timbang,cek perut n amik darah kat lab..nurse cakap lepas ni buat urine test ye...owh...okies..nak jadikan citer sampai toilet handbag aku terjatuh kat lantai yg mak cik cleaner baru cuci tu...maka buku merah aku pun jatuh baik punye kat lantai tersebut...sudah...abes aku kene bebel ngan nurse garang tu...


tu dia...mcm buku budak sekolah tadika da...mcm yg aku cakap confirm aku kene bebel dgn nurse tersebut...da la menunggu lame,kene bebel pulak...so pekak kan telinga...sabar je la...nak wat check up kat privet clinic kurang la berkemampuan...lagipun aku penghidap Plasenta Previa Type 3...so Privet Hosp mmg xterima patient type aku ni...dengan hanye RM1 berbaloi la service yg aku terima...


ape pun xsemua nurse di KKM tersebut begitu...kebanyakkan dari mereka sangat baik...Misi Nojiha...Misi Aminah...ramai la..termasuk la Doc dan MA...ape pun aku harap dapat la bertahan sehingga minggu ke 36...time tu harap2 baby da cukup berat dan sehat...masih menghitung hari dan menunggu detik itu dengan penuh kesabaran...

Ya ALLAH Ya Tuhan ku...kau berikan la kesihatan ke atas diri ku juga anak2 di dalam kandungan ku ini...sesungguhnya KAU la Maha kepada segalanya...AMIN...




No comments: