Mak...Hanya Mak...Cuma Mak...

  • Last monday mak temankan aku shopping baju baby...2 jam mak layan aku cari barang2 baby...aku tau mak penat tapi die layankan je perangai aku yg cerewet ni....
Malam semalam aku tidor dengan mak...tapi sumpah aku xbleh tidor...panas...berpeluh2 aku...walau pon kipas mak da abes laju..memang sejak2 begini aku kuat berpeluh...mak bangun sebab tau aku xboleh tidor...mak cakap " kakak nak mak amik kipas kat bilik belakang x?? dah pukul 3 pagi mase tu...kalau aku cakap nak sure mak bangun menapak ke bilik belakang tu...aku geleng dan sambung tidor kat depan tv...

Petang tadi mak beli kan aku kelapa muda 3 biji..mak kate da 7 bulan ni elok minum air kelapa muda...aku minum pai kenyang..

Balik kerja tadi mak tanya aku " kakak nak makan ape???" bile aku cakap nak makan mee goreng mamak mak terus bersiap...xkate uhh x kate ahh...terus start kete smpai kedai mamak sebelah...kenyang lagi aku...

Sebelum mak masuk tidur...mak tanya "kakak da makan ubat..da minum susu...kismis da makan,badam??" 


Macam tu la rutin mak setiap hari...tak pernah jemu layan kerenah aku time2 pragnant begini...malah seingat aku sebelum2 ni..dari kecik,remaja smpai da jadi isteri kepada en suami Mohd Fairus bin Sokhimi pun mak tetap layan aku and adik beradik lain sama mcm dulu...hebat nye mak..
Bile kenang balik adakah aku mampu lakukan ape yg mak buat sekarang???boleh ke aku jadi setabah mak...terdaya ke aku menjadi sehebat mak..dia lah ibu dia lah ayah dan dia lah penawar...aku xmungkin jadi sehebat dan setabah mak...itu kate aku... 
Aku sangat bersyukur bila En Suami dengan rela tanpa paksa mengizinkan aku duduk bersama mak...sejak arwah abah tinggalkan kami En Suami suruh aku temankan mak,jaga mak walau pada hakikatnye mak la yg jage aku...huhu...tp ini la saat aku nak hidup dengan mak puas2...nak ade dgn mak selalu...nak tebus khilaf dan dosa2 yg aku pernah buat pada mak...walau xtertanding semua tu dgn air mata yg pernah mak titiskan atas kejahilan aku tp aku tetap bersyukur diberi peluang ni..peluang yg mungkin aku xkn dapat pada hayat selepas ni...terima kasih En Suami sebab anda berikan peluang ini kepada saye...walau kite terpaksa berjauhan,terpaksa tutup telinga dengan mulut orang sekeliling...pengorbanan ini la saat paling manis buat kite suami isteri...May our relationship last forever...AMIN...

Buat mak...secebis nota ni bukan la utk membandingkan kasih sayang mak pada kakak tapi hanya nukilan yang tak terluah dek kata2 sebab susah nak telan perit pulak nak meluahkan...Saat ini...akak  berjanji pada diri akak yg akak xkan sakiti hati tua mak lagi...akak  nak bahagia kan mak macam mana akak rase bahagia hidup bersama mak...Hidup mati ini hanya untuk mak...akak sayang mak sampai akhir hayat ini...I LOVE U MAK 


    1 comment:

    shuhada said...

    pasti ada kemanisan di penghujung kedukaan....