The Colours Of 1 Malaysia...

Salam 1 Malaysia...hari nie aku nak story mory pasal 1 Malaysia ni la...bukan nak berpolitik atau mempolitikkan isu 1a Malaysia ni...tapi aku mula mengerti n faham ape sebenarnye maksud 1 Malaysia...check it out...

Pada 1 pagi Rabu yang indah aku dan En Suami pegi la hantar Pak Uda aku wat check-up kat sebuah hospital swasta ni...xpayah la aku mantion hospital ape...cukup la hospital ni terletk kat area Cheras...opsss...lupe nk bagi tau...pak uda ni adik mak aku...die xcident 2 hari sebelum raye kat bulatan Taman Midah,Cheras...time tu die nak g keje...sian uda...

Nak jadi kan citer En Suami park kete kat lobi Hosp tu...senang nk turunkn Uda...tapi Penyambut Tetamu tu terus buka pintu aku...siap bwk wheelchair lg ingat aku yg nak bersalin..."tanjat gegirl'...uncle tu mintak maaf kat aku bnyk kali...aku xkesah pon...uncle mmg terbaek...

Bile lame menunggu hanya untuk mendapatkan GL kat kaunter bayaran yg majoriti adalah anak melayu tapi senyum pun susah.. baby mule la bersilat kat dalam tanda mummy da lapar...pegi la cafe kat bawah tu...ade costumer tgh Q nak bayar terus bagi aku baris kat depan skali...aunty tu cakap " u mau bersalin harini ke"  aku ngan laju tnpa break2 trus jawab" aunty lame lagi la...i baru 7 bulan...aunty tepuk dahi...ayooooo....

Masa nak naik lift ke tingkat 3 sekali lagi aku tergelak...bila pintu lift open je ade nenek bangsa india terus pegang tummy aku...die suruh orang dalam lift bagi laluan...aku nak bersalin katenya...aku tak tau nak cakap apa...thankx aunty...smpai depan bilik Dr Khairul Faizi nurse india tu tanye aku "da berapa bulan" jgn jalan laju2 la baby da kebawah...bile aku cakap baru 7 bulan nurse tu terus usap tummy aku..jgn keluar dulu ye baby...duduk diam2...dalam hati aku cakap jangan la baby keluar dulu...sian dekat mummy ye nak...
Bila da sampai atas baru ingat GL td tak amik lagi...turun la ke bawah semula utk amik GL tersebut...hampa bila cik2 yang cantik2,make-up 3 inci,kening habis cantas tu xbuat lagi...its ok...aku sabar...tunggu hampir 1 jam...cakap ngan En Suami baik wat kat Gov Hospitaal jer...lambat pon puas hati...ni bayar Berpuluh ribu tp service mcm hampehh...En Suami cakap sabar...igt yg kat dalam tu...aku cool balik...


Setelah 59min menunggu aku bawak GL naik tingkat 3...dengan senyuman nurse berbangsa india td terus bawak jumpa doc...sekali lagi kemarahan aku reda bila Dr Khairul Faizi dengan senyuman bg MC Uda pada aku...maka aku balik pun dalam keadaan senyum jugak...ape yg aku nak cite kat sini bukan la pasal aku sangat tapi...

  1. Uncel Penyambut Tetamu tu berbangsa India dan die sangat berbudi bahasa...perkataan maaf tak putus2 die sebut walau banyak kali aku cakap its ok uncle...sumpah aku x kesah...
  2. Costumer2 yang bagi aku potong Q untuk bayar roti ngan air kotak Milo tu berbangsa Cina,Singh and lagi sorang tu aku xsure bangsa apa yg penting bukan Melayu...Serani maybe...
  3. Aunty tokeh Pantai Cafe tu berbangsa Cina dan sangat baik sebab bagi Milo tu free tapi roti kena bayar la...hahah..law tak bankrup la die...
  4. Nenek yang suruh owg bagi aku masuk lift dulu tu pon berbangsa India...siap bersari oren lagi...
  5. Nurse Dr Khairul juga berbangsa India tapi bibir die xlekang dgn senyuman...
  6. Dr Khairul Faizi yg terang2 doktor...masih sempat tersenyum walau patient die ramai yg  agak parah  mcm uda jugak arini..

 Tapi....kakak kaunter yg 3 orang tu...yg cantik2 tu...yg kening nipis2 tu...yg foundation tebal 7 layer tu...semua nye Berbangsa Melayu...bukan kate nak senyum...pandaang kite pon xmau nye...mcm la berdosa kalau senyum tu...bukan ke senyum tu sedekah...so ape yg aku pot pet kan ni hanya la luahan perasaan...maklum la bile "begini" emosi mcm volcano skit...huhuhu...renung2 kan...

No comments: