i'M FaLLiNg iN L.O.V.E aGaIN...♥♥♥

...orang selalu cakap cinta tu bute...love is blind...ye ker...pade aku bile xnampak macam mana nak tau itu cinta...terpulang kepade perspektif masing2...bagi aku cinta pada ALLAH itu la cinta sebenarnye...huhuhu...to En Suami don't worry coz cinta saye kepada anda still macam dulu...saye sayang anda ketat-ketat...so di keheningan pagi khamis ni aku sangat nak story mory 
pasal C.I.N.T.A...



tu dia...punye besau heart shape aku nie...betapa aku dilamun cinta ni beb...hahaha...xpe bile kite di lamun cinta automatically mood bahagia itu datang lantas merembeskan hormon2 baik untuk tubuh kite...cewahhhh...sape da buat aku jatuh cinta ni...errrrr....sebenarnye aku ni dah jatuh cinta dengan tempat baru aku ni...memang ye tempat jatuh lagi dikenang...rindu pade tanah tumpah nye darah ku iaitu batu pahat johor susah nak di ungkapkan...sedih bile terpaksa berhijrah ke sini setelah lahir,sekolah,membesar kat sane...boleh ke aku adept kehidupan baru kat cni???makan macam mane??persekitaran???jiran tertangga??banyak tanda taya dan juga kata kerja...ewaahhh...tapi setelah hampir 2 bulan menetap kat cni...ini la aku rase...rase telah jatuh cinta pada tempat baru aku ni...


yang color green tu le tempat aku tinggal sekarang...Tampin...yeah Tampin...tempat yang aku xpernah imagine akan menetap di sini...1st tyme datang macam nak menangis...mundur nye tempat nie...jauh nye nak g bandar...ade cinema x nak tengok movie..arggghhh...tapi tu cume fikiran bodoh orang tengah sedih...sebenarnye indah tempat nie...hijau,tenang,masih kurang pembangunan...so sangat fresh duduk kat sini...even taraf hidup agak tinggi dari kat Batu Pahat tapi ia fun...menarik...dan dah pon buat aku jatuh cinta...lagi la jiran2 tempat aku duduk sekarang nie sangat friendly...we all da macam 1 family...sampaikan raye family aku xpayah pasang pelite coz kuar rumah jer terpacak pelite keliling rumah...bestkan...sebab tu aku tak rase terbuang disini malah rase macam mereka menerima aku n family dengan hati terbuke tanpa mengira ape2...maksud aku dari adat pon kami da berbeza...Adat Temenggong vs Adat Perpatih...tapi tu sume pemikiran orang kolot...mereka sangat best n aku mule sayang tempat nie....


walau cume ompek taun yo den duduk kek sini tapi den bojanji  pado diri den yang den akan sentiaso lawat tompek ni ha...den akan lipat elok2 yo konangan kek sini dalam dictionary hidop den...lepas ni nak explore negeri melaka pulak coz my mum dah beli rumah kat sane untuk kehidupan selepas pencen...hope dapat la perasaan yg same mcm kat Tampin nie ha...AMIN...



No comments: