MiSaEi MaKaN CiLi...sHiN ChAn pUlAk rAsE PedAs...

salam 1 ummah kawan2...hari nie hari yang agak warna-warni dalam kamus hidup aku...xsangke blog aku yang low class n ala-ala budak cetek ilmu ni boleh menimbulkan bencana alam kat wall FB aku...huhhh...sorry sape2 terase ngan tulisan aku...kite nie rakyat Malaysia bebas bersuare...bukan kat Palastin yang di tindas oleh kafir Yahudi tu..so sape2 terase jangan bace tulisan aku...baek bace buku for final exam korang...huhuhu...opsss terbabas lagi...aku sebenarnye nak story mory pasal cili arinie...cili ni sebeno nye sedap law kene care masak nye...howt2 nyum2 gitu...lagi la law makan sambal kicap pedas2 ala2 fara faeiza...lagi la terangkat...yang jadi masalah bile salah masak cili ni...buat nye aku makan tapi orang lain rase pedasnye kan nyaia dah tu....
cube teka sape saye...hahaha...tengok jambul da tau cili kan...cute jer cili nie...tapi kite yang buat die jadi ganas,jadi jahat,jadi negative...sian cili...kerana mulut orang badan die binase...hurrmmm...nasib ko la cili...



susah jugak jadi blogger ni kan...kadang2 kite luah ape kite rase...ape berlaku pada orang sekeliling kite....tapi orang lain lebih2 terasa...pade hal mereka xde kene mengene dalam hidup kite pon...so annoying tengok telatah mereka ni...kate celik ilmu...penuh hadis di dada...tapi xtau erti hormat orang tue...bukan ke Islam tu mengajar penganutnye untuk saling hormat menghormati...syurga neraka seseorang tu ALLAH tentukan...jangan riak bile bercakap seolah2 anda yang betul,anda yang tahu semuanye sedangkan orang lain tu jahil lagi munafik...dahsyad (mereka) yang celik pandai nie...maka aku yang bodoh nie menganga bile tibe2 (mereka)melenting pasal blog aku tu...

maka tergelak la cili2 melihat telatah manusia yang hawt nye mengalahkan mereka...hahaha...so the moral of story arini kalau kite xmakan cili xkan kite boleh rase pedas...kene jumpe dukun siam law macam tu...takot kene santet dek hantu cili...huhuhu...sangat kasar bahase aku yer...marah mak aku sebab die xajo pon aku jadi kurang ajo...penat anto belajo tinggi2 tapi  kurang ajo rupenye aku nie...hurrrrmmm


so pade sume kawan2 atau bukan kawan2 yang follow blog aku nie aku nak mintak maaf kalau ayat aku agak berapi pade malam nie...hope kite terus bermujahadah dalam ape jua yang kite lakukan demi mendapat redha ALLAH s.w.t...ingatlah kite nie x sesempurna Nabi2 ALLAH tapi kalau kite ikot cara Rasulullah s.a.w insyALLAH kehidupan kite di permudahkan dan mendapat redha dari-NYA...


pss//: jangan la kite mempersoalkan hak orang lain terutama hal-hal sensitive berkaitan hijab,menutup aurat or else...sesungguhnye cume DIA yg layak menghakimi seseorang hamba nye...andai rase itu salah ini salah tegur secara berhemah...kalau masuk rumah orang kn kene bagi salam...biar beradap...dan jangan la kite samakan hijab tu dengan kain alas kaki...so think before u talk sahabat...mempersendakan agama tu..andai orang cakap "wah wife u cantik la pakai hijab mcm alas kaki rumah i.."xke anda rasa macam mereka menghina agama anda yang mewajibkan berhijab tu???kunpius jap...so renung2 kan dan selamat beramal...toing...toing... 

No comments: