SiGnBoArD dAlAm KeHiDuPaN....

salam 1 ummah...1 malaysia...now da pukul 2.48 pagi...as usual aku masih x boleh tido tyme2 begini...maka merepek la...ape lagi...opsss!!!sebelom start story nie aku nak mintak maaf la pada sesiapa yang terasa,tersinggung pada story aku yang sebelum nie...Ideology vs Idealogic...sampai minta aku selitkan hadis bagai hanye kerana mereka terasa...maaf sekali lagi...if korang terasa aku x tujukan blog nie khas untuk korang pun...so jangan touching sangat...korang memang mulia disisi DIA...don't worry yeah...okies lets start d story..huhuhu...pernah x korang terfikir ape akan jadi pada mase depan korang???yang mane belum habis belajar mesti nak capai target genggam se scroll sijil,diploma,ijazah,master or PhD...bagi yang masih bujang mesti tertanye2 bile la mau kawin...bagi yang dah berumahtangga mesti ternanti2 bila akan dikurniakan baby...and bagi yang dah hampir sempurna hidup nye still masih berfikir akan masa depan keluarga dan anak2...so ape perancangan korang dari sekarang..


kalau aku sampai saat nie masih terfikir macam mana kehidupan aku setelah jadi mummy nanti...cukup ke saving untuk anak2...perubatan??pendidikan?? hurmmm...macam2 aku fikir...tapi bile kite dah bersedia dari segi mental untuk hadapi semua nie automatically fizikal kite juga akan bersedia untuk menuju matlamat tersebut...jangan malu nak tanye orang lebih makan garam dari kite...kalau x jadi la si bodoh sombong yg terjun bersama labu2 nye...


bile kite bodoh sombong nie la jadinye...ingat wahai sahabat malu bertanye sesat jalan kan...kadang2 dok pandai2 sendiri jer nak build d future tanpe fikir akan akibat yg menunggu kat hujung jalan tu...hahaha...


tu dia...kalau nak bertanye pulak make sure sumber rujukan tu bio la sumber yang boleh di percayai...ala senang2 tanye je mak ayah kite mcm mane diorang besarkan kite adik beradik...lagi2 mereka yg adik beradik ramai sampai 10 orang lebih tu...tanye la mcm mane diorang boleh survive sampai kite boleh jadi macam skarang...so amik la pensel n kertas catit...jangan malu..ape pon kite cume mampu merancang...Tuhan yang menentukan sume tu kan...sekurang2 nye kite ade arah dalam hidop kite...tak la pening nak ikot jalan yang mane nanti...huhuhu...walaupon macam xde related antara picture+tajuk+jalan cerita tapi aku memang suke nak bercerite...nak wat macam mana...huhuh...hv a fun n nice Friday all's..semoga di hari Penghulu segala hari nie kite dapat la keberkatan dan terus la bermujahadah dalam ape pon yang kite lakukan...thats all 4 today...salam...zzzzz


pss//:hope xde sape2 tersinggung or terase or ter...ter... bile membace ruangan nie...sume yg aku story mory xde kene mengene sama ade yg hidup atau pon yg telah tiada...

No comments: