WaLiMaTuLuRuS...

Salam 1 ummah, 1 malaysia kawan2...rase macam da lame aku x updates blog nih...ewaaahh...last weekend aku sekeluarga balik ke Johor Bahru...ade kenduri kawen kat umah mak teh aku...1st of all congrates to my cousin Norar Areena Idana(along Id)...da jadi isteri orang da...hope Along jadi isteri yang solehah dan menjadi ibu yg baik 1 ari nanti...sempena mood "walimatulurus" nie jom cite pasal topik nie...yuhoooo...


gembire je pengantin nie...akhirnye kau milik ku...tu kowt yg pengantin lelaki cakap...hahahaha...even simple majlis nie tapi meriah bile kaum keluarga "rewang" same2...walau aku cume duduk tengok orang tapi penatnye aku dapat rase...


actually pengantin perempuan nie mengalami kemalangan 3 minggu sebelum majlis nie tibe...sian sangat...kaki die patah dan terpaksa duduk atas kerusi tyme akad nikah berjalan...tapi nie la perkhawinan yang paling unik pernah aku jumpe...walau dalam keadaan sedemikian tapi majlis tetap meriah...


sambil menunggu saat Along Id diijabkabulkan aku,bakal kakak ipar aku, n atiqah ape lagi posing mane sempat...walau aku paling comel(gendut) tyme ni tapi aku nak shares gak moment yg mendebarkan utk pengantin tapi kite orang yg maintain cool nie...hahaha...bukan nie jer...jom aku shares moment2 yg lagi best tyme kenduri nie berlangsung...check it out...


haaaa...nie adik2 aku yang rajin waktu kejadian...Abby n Zaza...punye la rajin sampai sempat main toy tu...rajin kan...lalala


bile da rajin ape lagi...dengan kucin tu pon nak cari gaduh...hahahha...ape pon mate Abby memang cantik mcm mate kucin tu...

 aku pon xnak kalah...sambil susun telor dalam kotak...sambil curi tulang...sambil snap la mane yang sempat...lalalala...okies aku xtau nak story ape lagi...pape pon majlis nie mmg best walaupon sangat simple dan sederhana...xpayah nak berhabis puluhan ribu mahu pon juta2 untuk dapat kan majllis yang sempurna...yang penting x menyusahkan orang lain dan x meminta2...lagi penting x harap sponsor sana sini hanye untuk nak bermegah2..at the end hutang keliling pinggang la jawabnye yob...lepas kawen makan pasir....huhuhu...kat bawah nie pic cousin2 aku yang menyerikan suasna...hihihi

 nie bunga...pantang nampak camera...posing mengalahkan kempas next top model nih...hahaha

sebenarnye aku nak snap pic aha kat blakang tu...susah beno nak snap pic die...so dapat sikit pon boleh la...tu anak tuan rumah...adik c pengantin yang susah nak mesra dengan orang...kak sue sayang aha gak...


nie qaseh...aku xtau kenape die langsung xnak ngan aku...geram tengok dak ni...die adik bongsu pengantin...adik pade si aha diatas...gendut kn...


yang nie pulak amien...anak pak su aku a.k.a adik kepada bunga...lame aku tak jumpe budak nie...da beso da...hemsem kan...weewitt...


hahaha..nie mak and abby...sempat kidnap telor pindang yer...bagi yang xtau ape itu telor pindang...ia macam telor biase tapi di rebus bersama serai,daun jambu,daun manggis,daun senduduk,ketumbar,jintan,kicap,garam,daun buluh dan macam2 lagi la...telor nie memang familiar kat negeri johor...tapi aku jer xminat sangat....belum minat kot...okies kawan2...sekian je merepek meraban aku untuk mase ni...salam...




pss///: pada aku majlis walimatulurus nie di nilai bukan pada theme nye kaler ape...berapa ribu mak or pak andamnye...bape puluh ribu duit hantarannye...dan berape ramai jemputan nye...tapi cukup la kalau kite tau berapa berkat kah majlis tersebut...apa yang penting sume untuk majlis tersebut dari titik peluh sendiri dan tidak mengharapkan ehsan orang lain...hope xde la yang terase dengan tulisan nie...peringatan untuk diri sendiri sebenarnye...huhuhu 

No comments: